X
تبلیغات
پروژه ها و مقالات برق الکترونیک و قدرت - آنتن های سیستم مکان یابی جهانی (GPS)

سفارش طراحي قالب رايگان - مركز تخصصي قالبهاي حرفه اي





آنتن های سیستم مکان یابی جهانی (GPS) | چهارشنبه دهم تیر 1388 | 0:6 

خلاصه

تعیین وضعیت یا مکان یابی تک آنتن GPS برای هواپیماهای بال ثابت به کمک مشخصات ایرودینامیک هواپیما

چکیده سیستم های مکان یابی جهانی که بر مبنای ماهواره ها کار می کنند یا GPS حوزه جدیدی را در زمینه سیستم های مکان یابی، رهیاب و هم چنین سیستم های زمین شناسی ایجاد کرده است. امکان ارزیابی دقیق هواپیماها و کشتی ها هم چنین ارزیابی مشخصات و مکان یابی زمین شناسی استاتیک با شرایط دقیق بر مبنای خطوط و مبانی در نظر گرفته شده در محدوده های چند متری تا چند هزار کیلومتری هم چنین مکان یابی سینماتیک تنها نمونه های محدودی از کاربردهای GPS می باشند و علاوه بر این فراهم آوردن امکان مکان یابی و هم چنین به دست آوردن اطلاعات سرعت برای اجسام مختلف موجب شده که سیستم های GPS را بتوانیم برای تخمین پارامترهای وضعیتی یا مکان یابی پلت فرم ها یا قالب های مختلف نیز استفاده بکنیم. این سیستم پتانسیل جایگزینی برای یک سری سنسورهای مکان یابی بسیار گران قیمت یا دقیقی مانند سیستم های رهیاب اینرسی یا ماندگاری یا سیستم های INS را دارد.

اخیراً، تلاش های قابل ملاحظه ای مستقیماً در جهت طراحی سیستم های ارزان قیمتی برای تعیین وضعیت یا شناسایی موقعیت یا attitude determination انجام شده است. روش های تعیین مشخصات و وضعیت هواپیماها به کمک بردارهای شناخته شده بادی و هم چنین زاویه برخورد توسط سیستم های گیرنده GPS تک آنتنی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد در این مجموعه ما یک روش جدید برای تعیین وضعیت را برای گیرنده GPS تک آنتن نشان می دهیم که از مدل ایرودینامیک و فیلتر Kahman استفاده کرده است. اطلاعات اضافی در این مجموعه مورد نیاز نمی باشد ولی باید بدانید که یک گیرنده GPS تک آنتن که می تواند وضعیت کامل هواپیما را مشخص بکند چگونه عمل می کند هم چنین بردار باد را نیز باشد بتوانید به طور مناسب تخمین بزنید. نتایج شبیه سازی ها و هم چنین مشخصات مربوط به فایل ها و اطلاعات تغییرات هواپیما در شرایط واقعی نیز نشان داده شده است.

سوال این که چه زمانی مسیر پرواز تطبیق یافته بر مبنای الگوریتم تعیین وضعیت منطبق می شود. برای تخمین های باد هواپیما باید ضرورتاً یک دور مشخص را با یک سرعت ثابت طی بکند در پرواز یا نه؟ از سوی دیگر به دست آوردن درجات نسبتاً کمی از زوایای مربوط به وضعیت های مختلف یا وضعیت های مختلف زاویه ای را نیز آیا می توان به دست آورد یا نه؟ حالا نسبت های به روز کردن سریع تر اطلاعات گیرنده های GPS هم چنین به دست آوردن روش های دقیق تر موجب شده که بتوان تخمین های مناسب تری در زمنیه مشخصات دینامیک متغیر سریغ تر در هواپیماها به دست آورد در آینده این روش ها می تواند به عنوان یک سری روش های اضافه کاربردی در  کاکپیت های هواپیماها به عنوان جایگزین یا پشتیبانی برای سیستم های تعیین وضعیت در فرآیندهای هوانوردی در حالت کلی یا به عنوان سیستم های تعیین وضعیت اولیه برای ماشین های فضایی یا سیستم های هوایی بدون سرنشین مورد استفاده قرار بگیرد.

تحقیق فوق یک پروژه ۵۰ صغحه ای می باشد که می توانید از سایت http://www.cdvdsara.ir دریافت نمایید.

كاري از : ماهری | + | موضوع: مقالات مخابرات |